Tuesday, November 16, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha..


Di sini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada seluruh umat Islam di dunia dan juga di Malaysia..Yeay2!!esok Raya..eh,tak yah nak raya sangat..ni bukan Raya Pose..kihkih..
Tapi umah aku still wat rendang okay..tak saba nak makan..hihi..
Hope pengorbanan yang dilakukan adalah ikhlas dan diredhai Allah..(merepek ape aku ni)..
Arini after keje aku balik Sban..Adeh, balik Sban lagi..smlm bru smpi KL..arini nak balik balik..
Khamis pagi da kne grak balik KL balik..ko tak rasa ke cam aku ni sangat la bz kan minggu ni (bz la sangat kan)..Okay, takde la bz..tapi penat..penat kot badan aku sume..memang tak cukup rest sangat..hihi..

Pastu Jumaat nak kne balik Sban balik..sebab kawan sekolah nak kawin..tapi aku still tgh konpius nak pegi ke x..sebab kawan mse kat U dulu pun kawin ari yang sama..
Banyak btul duit aku kan nak ulang alik Sban-KL..da patah riuk da aku nye poket ni..huhu..Sebaik next week gaji..
Okay balik pada Hari Raya Haji kan..aku ada satu kenangan yang aku rasa takkan lupa seumur hidup aku..huhu..
Ko penah ke sambut raya kat hospital??penah??(ok..emo sket)..Aku penah kot..hihi..kalo ingat2 balik..sedih jer..
Masa tuh hujung tahun 2006 tak silap..da lama da pun..cuti sem..kali ni aku baik gle sebab aku la kemas umah..masak..kemas baju basuh baju..n segala baju habuk sume takde..huhu..
Sebab Mama marking paper SPM..so, aku la kena wat sumenya..cam da suri rumah da gamaknya tuh kan..
Pagi2 da bangun pagi..anta Mama pergi skolah tanda ketas (drebar distu)..
Pastu g pasar beli ikan, ayam n segala apa yang patut..nak masak bgi anak2 kucing mkn..eh silap adikku2 makan..
Balik umah masak2..smbil masak kemas umah..pastu basuh n jemur baju sume..huhu..

Sebulan kot aku wat cmtuh..bukan aku tak penah wat..huhu..tapi kali ni lagi hebat sebab ari2 aku wat..hebat kn aku..tu cam prektis tuh kawin la tu kan..huhu..
So, nak dijadikan cita..ari last aku wat keje suri rumah ni..aku teman dorang beli baju sekolah..sehari suntuk ktorang berjalan sakan..lewat petang bru smpi umah..n aku terus masak..
Settle masak aku memang excited nk makan..sbb lapa kan..tapi cam xleh telan..sebab aku smput..
Aku da cuak da..so, aku xjadi makan aku sedut mesin kat umah..mmg umah aku ade mesin tuh sbb majority family aku ramai yg smput..
1st sedut da ok..aku rileks dulu..ttbe dtg balik smput kn..sedut blik tp time2 tgh sedut tuh..skit perut plak..

Sudahnya semput mkin truk n kngah tpakse anta aku ke klinik yg atas tuh pusat tusyen ayah aku..memang cuak abis da dorang..aku plak da panik..memang smpi tkencing2 aku dlm sluar..memang malu kot..tapi mmg xleh nafas da aku..smpi je kt klinik..aku nmpk ayah, mama n doktor..nurse bg aku sedut yg tong gas tuh pun aku xdapat bak terima..last2 aku pengsan..
Sedar2 je aku da dlm kete on the way nak pergi KPJ Seremban..smpi sana trus g emergency room..
Muka aku da cam hape da kan..so, smpi sne aku trus msuk ICU..gila ko..doc kte 10% oksigen aku..Sebaik idup lagi..kalo x..lme da xde..huhu..
Seminggu aku dok ward..mmg superb weh makanan dia..smpi tmbam2 la aku duk ward..dgn msuk air nye lgi..huhu
So, 2hari b4 kuar tu..Hari Raya Haji bersamaan dengan New Year,..Bayangkan aku dduk kat bilik smbil dtemani mr.Y tgk bunga api kt tingkap..sedih wooo..sob3..
Pagi tuh plak dgr takbir raya kat TV..sorang2 plak tu..family sume balik kampung..tengahari baru dorg dtg..
bawak rendang sume..sdih woo..siyes..sedara pun datang tengok aku..

Haha..hambik ko!!panjang lebar aku cte kn..so, tula kenangan aku yang paling tak lupe..sebaik aku tak nangis kan mase dalam ward tuh..sebabnye aku memang jenis yang kuat nangis..huhu..
Okla..nak smbung mengular jap..Opss..Haha!!

Selamat Hari Raya Haji semua..!!



No comments:

Post a Comment